Nejste spokojení se svým současným dodavatelem plynu nebo elektrické energie? V tom případě se seznamte s kritérii, podle kterých si můžete vybrat jiného.
Online nebo na pobočku?
V první řadě byste si měli zjistit, jestli dodavatel energií funguje online nebo má také své pobočky. Někomu vyhovuje si vše zařídit z pohodlí domova, jiný se raději vypraví na pobočku, aby s pracovníky firmy všechno probral osobně. Klientský servis je tedy asi tím vůbec nejdůležitějším kritériem, pod něhož byste se měli rozhodovat. Proklientský přístup též znamená, že má dodavatel energií zřízenou zákaznickou linku, na kterou se skutečně dovoláte. Též by měl disponovat vyškolenými pracovníky, kteří vám dokážou se vším poradit, případně vás přepojit na někoho, kdo vám dokáže na vámi položenou otázku odpovědět lépe.
Čtěte obchodní podmínky
Proklientským přístupem též máme na mysli, že vám dodavatel elektřiny nebo plynu vyjde vstříc, když chcete změnit výši záloh, osadit nové místo novým měřidlem, nebo když potřebujete převést placení záloh za energie na jinou osobu.
Dodavatel plynu nebo elektřiny by měl mít na svých oficiálních webových stránkách též uvedeny všechny obchodní podmínky, za nichž smlouvu uzavíráte. Důkladně si je přečtěte a pokud se vám cokoliv nebude zdát nebo něčemu nerozumíte, opět se můžete zeptat operátorů na telefonní lince.
Porovnání cen
Velmi důležitým kritériem je samozřejmě také cena. Energetický regulační úřad má například na svých stránkách online kalkulačku, do níž zadáte potřebné údaje z některé z faktur, které od dodavatelů energií dostáváte, a podle toho vám kalkulačka porovná mnoho dalších dodavatelů. Tímto způsobem lze zjistit, u koho zaplatíte nejméně, a naopak – u koho nejvíce.
Dodavatel elektřiny bez rizika
Jedním ze spolehlivých dodavatelů je například Elimon a.s., která se pyšní výborným zákaznickým servisem. Spokojené zákazníky má v řadách domácností, firem, úřadů a mnoha dalších institucí.